Tribina Morski utorak: Jedini spas za otočane gradnja mosta ili tunela
PREKO/ZADAR – Putnici koji se koriste uslugama Jadrolinijina prijevoza na relaciji Zadar – Preko drže da su četiri najvažnije karakteristike putovanja: dostupnost putovanja baš kada im odgovara, sigurnost, trajanje putovanja i udobnost. Rezultati su to ankete provedene na uzorku od 1500 ispitanika u ožujku ove godine koju je predvodio dr. sc. Mate Kosor u suradnji s kolegama sa Sveučilišta u Zadru, Centra za interdisciplinarno istraživanje mora i pomorstva.
Analizirani su brojni segmenti putovanja i uočeni mnogi detalji koji bi mogli poslužiti za nužne promjene vezane uz najfrekventniju liniju. Jedna od izmjena koja bi odgovarala situaciji na terenu jest promjena voznog reda otočnih autobusa. Uočeno je da najveći broj korisnika linije Zadar – Preko koji koristi usluge autobusa dolazi brodom (Poluotok – Preko). No, usprkos toj činjenici, autobusi su prilagođeni trajektnim linijama iako je broj putnika koji trajektom dolazi na otok iz Gaženice neusporedivo manji u odnosu na broj putnika koji dolaze brodom. Kosor i suradnici su stoga mišljenja da otočni vozni red treba prilagoditi stanju na terenu, uskladiti satnicu s brodskom linijom, a ne trajektnom.
– Jedan od začuđujućih podataka do kojih smo došli je broj djece koji se koriste ovom linijom. Tako ih je malo da se pitamo voze li se djeca na toj liniji ili ih roditelji ne prijavljuju. Rezultati ankete su nam pokazali da su prijavljena djeca uglavnom neotočna djeca, što nas kao zaključak navodi na mišljenje da samo neotočani kupuju karte za svoju djecu. Što se tiče općenito putnika, naši su anketari zabilježili uglavnom veći broj putnika na linijama na kojima su provodili ankete od službenih Jadrolinijinih podataka, rekao je Kosor.
Na predavanju su se mogli čuti i podaci o navikama putnika tijekom vožnje, mjestu na brodu/trajektu koje najčešće koriste, društvenim aktivnostima koje upražnjavaju, puše li ili ne…
Rasprava koja je uslijedila je bila konstruktivna, to više što je među prisutnima bilo i onih kojima je promet posao. No, kao jedini zaključak izdvojila se potreba što skorije gradnje mosta ili tunela koji bi jedini bili trajno i prihvatljivo rješenje za otočane.
– Umjesto da država subvenconira Jadroliniju, tim novcem odavno se mogao sagraditi most. No, umjesto mosta, mi i dalje imamo trajekte i brodove, mi i dalje nemamo adekvatan odgovor na činjenicu da otoci “umiru”, da je stanovništva sve manje, a to je, nažalost, trend koji nezaustavljivo galopira, naglasili su gotovo jednoglasno sudionici tribine.
Rezultati ankete predstavljeni su na tribini Morski utorak u Gradskoj knjižnici Zadar. (R. I./Zadarski list)