Predstavljen projekt nove državne ceste kroz otok Ugljan

Predstavljen projekt nove državne ceste kroz otok Ugljan

KUKLJICA/PREKO – Voditelji odjela za projektiranje i zaštitu okoliša Hrvatskih cesta i tvrtki izabranih za Izradu idejnog rješenja i Studije o utjecaju zahvata na okoliš za izmještanje državne ceste D110 na otoku Ugljanu obišli su teren za koji je veći dio projektne dokumentacije riješen i u općinskim prostorijama u Kukljici razgovarali s predstavnicima lokalnih vlasti, piše Zadarski list.
 
Riječ je o projektu izgradnje državne ceste duge 13 kilometara na otoku Ugljanu koji je 2013. godine inicirao načelnik Kukljice Marin Boško, a podržali načelnici Općina Kali i Preko, Duško Vidov (SDP) i Ante Jerolimov (HDZ). Hrvatske ceste za taj su projekt, koji financiraju u cijelosti, jesenas raspisale natječaj za javnu nabavu na kojem je prihvaćena zajednička ponuda zagrebačkih tvrtki Projektni biro Palmotićeva 45 d.o.o. koja će projektirati trasu buduće državne ceste, te Ires d.o.o. za izradu studije utjecaja na okoliš u ukupnom iznosu od 153.693,75 kuna.
 
Nakon obilaska terena predstavnici investitora i izvođača su se s načelnicima Boškom, Vidovom i Jerolimovom dogovorili oko detalja zadnje faze projekta nove ceste koja bi već do jeseni trebala biti gotova te im prezentirali do sada obavljene poslove.
 
– Nova dvotračna cesta bit će duga oko 13,5 kilometara, a široka sedam metara. Projekt se radi po strogim ekološkim standardima, a postojeća D110 cesta će izmedu Lukorana i Kukljice u svakom mjestu biti spojena s novom otočnom prometnicom. Ti spojevi bit će riješeni kružnim tokovima, a kolege Vidov, Jerolimov i ja uz detalje oko spojnih točki između stare i nove prometnice, uklapanja postojećih poljskih puteva u ovaj projekt zatražili smo da se, ukoliko to bude moguće, uz cijelu novu dionicu u dužini od 13 kilometara isprojektira i biciklistička staza, rekao je Boško dodajući kako bi gradnja biciklističke staze uz novu cestu, južnom stranom otoka, zasigurno podigla kvalitetu otočke ponude poglavito u turističkom segmentu.
 
Nova prometnica koja se na otoku Ugljanu gradi nakon više od 40 godina protezat će se od mosta Ždrelac u Općini Kukljica do mjesta Lukoran u Općini Preko gdje je predviđeno spajanje na postojeću D110 koja se nastavlja dalje do Mulina.
 
Nakon pokretanja ove inicijative za gradnju prometnice duž otoka Ugljana, neumorni načelnik Kukljice Marin Boško već je došao na novu ideju. Namjera mu je, kaže već ovo ljeto pokrenuti novu priču s Općinom Pašman, ali i Županijskom turističkom zajednicom, Hrvatskim cestama, Fondom za zaštitu okoliša te Ministarstvom turizma.
 
– Radi se o projektu osvjetljenja i ozvučenja mosta koji spaja Kukljicu i mjesto Ždrelac na otoku Pašmanu. Na razini općina, Županijske TZ, Ispostave HC Zadar već se načelno o ovom projektu razgovaralo te konzultiralo stručne ljude. Na jednom od sastanaka osobno sam se založio da most u prolazu Mali Ždrelac uz štednu led rasvjetu i pokretni natpis “Welcome to Kornati”, dobije i zvučne efekte u vidu melodije na samom mostu. To nisu velika financijska sredstva, a dobili bismo prvi most u Hrvatskoj koji uz led pokretnu štednu rasvjetu ima i zvučne efekte s jednom ugodnom melodijom, iznosi Boško dodajući kako ta njegova priča ima smisla jer je riječ o frekventnom, glavnom nautičarskom prolazu, a posebice u ljetnim mjesecima.
 
– Vjerujem da bi tako osvijetljen i ozvučen most vrlo brzo postao prava turistička atkrakcija. Najbolji primjer za to su Morske orgulje. Da su na Rivi u Zadru napravljene samo stepenice prema moru bez melodije one danas zasigurno ne bi bile poznate u cijelom svijetu. Želim da u budućnosti most u prolazu Mali Ždrelac postane turistička priča na otocima Ugljan i Pašman, kao što su to Morske orgulje u Zadru, ističe kukljički načelnik dodajući kako se nasuprot mostu nalazi 500 godina stara crkva Gospe od Sniga pa da se stoga i na njemu mogu ostavljati zavjetni lokoti kako je to već počela biti praksa mladim parovima u Zadru na gradskom mostu.
 
tekst: Zadarski list, foto: Adam Vidas