Neće biti rezova trajektnih i brodskih linija, ali…
Prema riječima Karla Novoselića, prvog čovjeka Općine Preko, izražen je jasan stav da na najfrekventnijoj trajektnoj liniji Gaženica – Preko neće pristati ni na kakva rezanja.
– Nas petorica načelnika s Ugljana i Pašmana imamo potpuno identične stavove i dali smo im do znanja da nećemo pristati na redukciju linija. Bilo je i povišenih tonova, ali sve je proteklo u mirnom i konstruktivnom ozračju. Razgovarali smo i o brodskoj liniji Zadar – Preko, odnosno o neadekvatnim brodovima “Dori” i “Lari”, o čemu smo se također složili da se kod sljedećeg natječaja vodi računa o tome da nijedan brod na toj liniji ne smije imati manje od 300 sjedala kako se ne bi događalo da ljudi ostaju na obali. Objasnili smo im da na naša dva otoka cijele godine živi više od 10.000 stanovnika, da ljudi putuju na posao u grad, djeca u školu, na izvanškolske aktivnosti i da su te dvije linije ključne za naš opstanak na otocima. U protivnom, kao što je rekao kolega Morović iz Sali, dogodit će nam se iseljavanje kao na Dugom otoku, koji je spao na pet linija dnevno, kaže Novoselić.
Ravnatelj Agencije za pomorski promet kapetan Ivan Franičević napomenuo je kako su u Zadar došli razgovarati na transparentan način s predstavnicima općina i gradova.
– Sve će se zabilježiti, prihvatiti savjete i vidjeti što se može učiniti kako bismo mogli kvalitetno raspisati natječaj za iduće, nadam se, šestogodišnje razdoblje. Trebamo raspisati natječaj za 46 linija, nastojat ćemo prihvatiti sve primjedbe otočana i mislim da ćemo se usuglasiti, smatra Franičević, koji je pojasnio i nedoumice o interesu stranih brodara za naše tržište.
– Jedan odvjetnički ured raspitivao se kada će biti raspisan natječaj i ništa više. Ne znam za koga oni rade, Hrvate ili druge, međutim imamo i odvjetnički ured iz Zagreba, pa Talijane, Skandinavce i Grke. Normalno je da se interesiraju jer nas more sve povezuje, poručio je Franičević te dodao da možemo konkurirati najboljim flotama.