Preku nova ljetna linija i veći trajekt, Tkonu “Sis”, a Salima, zasad, ništa

Preku nova ljetna linija i veći trajekt, Tkonu “Sis”, a Salima, zasad, ništa

PREKO – Od sljedeće godine, u tzv. visokoj sezoni (srpanj – kolovoz), posljednji trajekt iz Zadra (Gaženica) isplovljavat će prema Preku u jedan sat u noći, umjesto u 23.59 sati. 

Zaključak je to, a ujedno i najveća novina u plovidbenom redu najfrekventnije trajektne linije na zadarskom području, sa sastanka Agencije za obalni linijski pomorski promet s predstavnicima otočnih općina, Grada Zadra, mjesnih odbora, brodara i Lučke uprave Zadar, koji se danas (srijeda) održao u Velikoj vijećnici zadarske gradske uprave.

– Novost je i da smo od ravnateljice Agencije Paole Vidović i državnog brodara dobili čvrsto obećanje da će u glavnoj turističkoj sezoni prema Preku, umjesto “Sisa”, ploviti veliki, moderni trajekt kako se ne bi događalo da putnici ostaju neukrcani u Gaženici. Nadalje, dogovorili smo još neke izmjene u visokoj sezoni koji se tiču trajektnog prijevoza, a odnose se na večernja putovanja. Umjesto u 22 sata, trajekt će iz Zadra isplovljavati u 22.30 sati, a iz Preka u 22 sata umjesto u 21.20. Trajekt koji je iz Zadra isplovljavao u 23.59 ostaje, ali mijenja se vrijeme polaska iz Preka, tako da će umjesto u 22.30 isplovljavati u 23 sata. Nažalost, unatoč argumentima i uvjeravanjima da se promijeni satnica u plovidbenom redu broda na liniji Zadar – Preko, barem u ljetnim mjesecima, da zadnje isplovljavanje iz grada bude u 23 sata, nismo u tome uspjeli. Ali to ne znači da i dalje nećemo pokušavati i lobirati preko Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, komentirao je načelnik Općine Preko Jure Brižić. 

Prema njegovim riječima, potpuno je nelogično da na sastanak nije bio pozvan nitko iz Zadarske županije.

– Od otočnih načelnika na sastanku smo bili Goran Mušćet iz Tkona, Zoran Morović iz Sali i ja i naše interese, zapravo, nije imao tko štititi jer je Agencija na sastanak nije pozvala nikoga iz Zadarske županije. Otoke koji administrativno pripadaju Gradu Zadru zastupao je pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka Ivica Katić, tako da je rasprava bila, najblaže rečeno, napeta i žučna, smatra Brižić.

Slično razmišlja i tkonski načelnik Goran Mušćet, koji je napokon, nakon gotovo jednogodišnje prepiske s Agencijom, dobio obećanje da će se na liniji Biograd – Tkon zamijeniti neadekvatni trajekt “Prizna”.

– Zahtjev o zamjeni trajekta “Prizna” poslali smo u Agenciju već nekoliko puta, ali dosad nam nije bilo udovoljeno. Riječ je o trajektu koji nema salon u koji bi se putnici mogli skloniti od vrućine, kiše ili vjetra. Osobito je nezgodno što tim trajektom putuju ljudi starije životne dobi, najčešće odlaze na terapije u bolnicu u Biogradu, i ne mogu po strmim stepenicama doći do gornje otvorene palube na kojoj su stolice, pa stoje uz automobile ili pored rampe. Sada smo dobili jamstvo, doduše usmeno, da će “Priznu” zamijeniti “Sis”, što nama u potpunosti odgovara. Osim toga, tražili smo i promjenu u plovidbenom redu, da trajekt iz Biograda isplovljava u 10 sati cijele godine i prema svemu sudeći, to će biti pozitivno riješeno. Možda ćemo se morati odreći jedne večernje linije, ali to ćemo još vidjeti, kazao je Mušćet.

Za razliku od načelnika Tkona i Preka, Zoran Morović, prvi čovjek Općine Sali, treće po veličini u Zadarskoj županiji, koja broji 1700 stanovnika u 11 naselja, nezadovoljan se vraća na svoj otok jer „nije dobio nijedno konkretno obećanje ili naznaku rješenja za bolju prometnu povezanost“.

– A što reći? U godini u kojoj smo napokon doživjeli turistički procvat, pucali smo po šavovima upravo zbog loših trajektnih i brodskih linija. Na sastanak smo došli s nekoliko zahtjeva; ponajprije smo tražili da ljeti, petkom i nedjeljom, trajekt plovi četiri puta dnevno umjesto sadašnjih tri jer se lani svakog vikenda događalo da u koloni po najvećem suncu trajekt čeka barem 40 automobila. Dalje, tražili smo dodatnu trajektnu liniju za Zaglav i veći katamaran na vikend liniji do Božave jer se zbog putnika koji iz grada dolaze na kupanje na Sakarun u brod ne mogu ukrcati naši ljudi. I na kraju, tražili smo, najviše zbog naših mladih, koji subotom popodne žele otići u grad u kino, da brzobrodska linija za Sali i Zaglav kreće kasnije. Ljudi iz Agencije sve su zabilježili i saslušali, ali nijedno čvrsto obećanje nismo dobili. Nadamo se da će netko ipak razmišljati o tome da Dugi otok živi od turizma, da je turizam zapravo jedino što imamo, i udovoljiti našim zahtjevima koji su nasušna potreba, ističe Morović i napominje kako je paradoks da Dugi otok, kao sedmi otok po veličini na Jadranu, ima samo četiri linije dnevno, a šest većih otoka između 17 i 28 dnevnih linija.

Ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet iz Splita Paola Vidović nije željela komentirati nijedan pojedinačni zahtjev naglašavajući da je riječ o redovitom godišnjem sastanku s brodarima i predstavnicima otočana koji se održava u studenom ili prosincu u svim županijskim središtima na obali.

– Ni po čemu se ovaj sastanak nije razlikovao od prethodnih! Zahtjeva je puno, želje su jedno, a mogućnosti drugo!, dodala je

Svakom zahtjevu koji se odnosio na pomicanje reda plovidbe, nastojat će se udovoljiti, napomenula je, ali za dodatna putovanja ili nove linije, što su tražili gotovo sa svakog otoka, Agencija ne može donijeti odluku bez suglasnosti resornog ministarstva i detaljne analize troškova.

– O svemu ćemo izvijestiti Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. Ovaj sastanak, u konačnici, nije ni prvi ni posljednji, primjedbe i prijedloge primamo cijele godine. Iako uvijek ima nezadovoljnih, meni je drago što vidim na tim sastancima da su brodari voljni izaći ususret otočanima i da se uvijek pronađe neko rješenje. A zahtjeva je uistinu puno, od produljenja sezonskog plovidbenog reda od 1. svibnja do 1. studenoga do ukidanja karte za bicikle, kaže ravnateljica Vidović i napominje da će država za subvencioniranje linija u 2018. godini izdvojiti 310 milijuna kuna.