Ministar Butković: Luka Preko dobit će novi lukobran i školjeru
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković razgovarao je u ponedjeljak u Zadru sa županom Zadarske županije Božidarom Longinom o realizaciji najvažnijih prometnih i infrastrukturnih projekata u županiji.
Nakon sastanka obišao je radove na obnovi zadarske rive te ustvrdio kako su uz prvi europski projekt nove luke Tkon i Sali, koji je u tijeku, obnova zadarske također velik projekt u gradnji lučke infrastrukture.
-Riječ je o jako bitnim projektima, a Zadarska županija tu je jedna od uspješnijih. Priprema se i dogovara novo financiranje za luke Preko i Biograd. Luka Biograd će, po uzoru na Gaženicu, izmjestiti lučki promet, a luka Preko trebala bi dobiti novi lukobran i školjeru, najavio je ministar.
Na pitanje što će biti s gradnjom mosta Pašman – kopno, Butković je rekao kako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pomoglo Općini Pašman u financiranju početne dokumentacije studije te istaknuo kako je riječ o velikom projektu od nekoliko faza koje imaju svoj slijed te da projekt ide dalje.
Osvrnuo se i na prioritetne projekte u cestovnoj infrastrukturi te izdvojio spoj Zadar 1 s gradom Zadrom četverotračnom brzom cestom.
-Postoji prostorno planska dokumentacija i Hrvatske ceste će krenuti u projektiranje čitave dionice. Riječ je o projektu koji će zahtijevati nekoliko stotina milijuna kuna, međutim mi ćemo fazno krenuti u njegovu gradnju i dat ćemo apsolutni prioritet tom projektu, poručio je Butković te kao drugi važan cestovni projekt izdvojio izmještanje državne ceste D 306.
-Uza sva negodovanja i osporavanja, mislim da je bitno prometno rasteretiti tu cestu kojom dnevno prođe više desetaka tisuća vozila. Na taj način će se smanjiti gužva i otvoriti perspektiva za taj dio grada. Naravno, to nije obilaznica, ona će se pripremati i graditi u nekom budućem razdoblju, pojasnio je Butković.
Na sastanku je bilo riječi i o izmjenama Prostornog plana Zadarske županije, koje su u tijeku, te su definirani prioriteti svih cestovnih pravaca, željeznice, Zračne luke Zadar i lučkog prometa.
-Prioritet za Zadarsku županiju je spoj između Zadra i Zadar 1, u dužini od oko 20 kilometara, odnosno zapadni spoj Zadra na autoput A1. Riječ je o proširenju postojeće Jadranske magistrale preko Crnog i Murvice u smjeru Posedarja s dvije na četiri trake s deniveliranim raskrižjima. Nakon faze projektiranja odmah će se ići u izvođenje radova, kazao je župan te dodao da je izrađena dokumentacija i dobivena lokacijska dozvola za spojnu cestu na Centar za gospodarenje otpada u Biljanima Donjim preko Suhovara i Poličnika. Cesta će biti dugačka desetak kilometara, a njena projektna cijena je oko 20 milijuna kuna.
Dogovoreno je i novo prometno rješenje za zapadni dio grada koji treba rasteretiti, od raskrižja na Žmirićima do Kožina. U fazi projektiranja je i spoj Zračne luke na autocestu preko nove četverotračne ceste u dužini od oko 20 kilometara.
Posebna tema razgovora bila je studija o budućnosti željezničkog prometa u Zadarskoj županiji, koja se izrađuje u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Zatraženo je, koliko je moguće, ubrzanje njene izrade jer je ona jako bitna za gospodarski razvoj luke Gaženice te zbog izmještanja željezničke trase iz Zadra, novog kolodvora u Gaženici te tunela za zaobilazak Sukošana i Bibinja kako ne bi prolazila kroz naselja.
-Na sastanku je bilo riječ i o pomorskoj liniji između Zadra i Ancone, koju svakako treba oživjeti, jer je riječ o dvije najbliže točke između obala Jadrana, a Jadrolinija je nedavno ugasila liniju kao nerentabilnu. Istodobno, održava se linija iz Splita koja se, za razliku od linije iz Zadra, subvencionira. Veza s Anconom je bitna prije svega zbog teretnog prometa, ali i putničkog, naglasio je župan Longin, a ministar Butković je obećao da će s predsjednikom uprave Jadrolinije Davidom Sopotom o tome razgovarati čim se vrati u Zagreb.