Napomena: Klinite na sliku za uvećani prikaz.

N. Pinezić: Otoci su butik turističke ponude i na takav bi se način trebali razvijati i brendirati!

Na pitanje u čemu otočani, iznajmljivači obiteljskog smještaja, najviše griješe i što trebaju učiniti da postignu bolje turističke rezultate, glavni predavač na edukacijskoj radionici za privatne iznajmljivače Nedo Pinezić, renomirani stručnjak specijaliziran za obiteljski smještaj, bez razmišljanja je rekao:

“Griješe jer kopiraju ponudu koja je karakteristična i raširena na obalnom pojasu, a na otocima bi trebalo maksimalno sačuvati izvornost i autohtonost jer otoci su u percepciji turista putnika oaze mira i Mediterana i doživljaj nije potpun ako se ne uživa svim osjetilima. To znači od vizualnog efekta, mediteranske arhitekture, autohtonog bilja okućnice, ali i uključenosti u lokalni stil života i gastronomiju. Otoci su butik turističke ponude Hrvatske i na takav bi se način trebali razvijati!”

-A ne u kopiranju obale, ni u gradnji objekata ni u cjelokupnoj ponudi. Svaki bi otok trebao zaviriti u škrinjicu svoga blaga, gastronomije, običaja, lokalne kulture, to brendirati na visokoj razini kao u zapadnim zemljama da bismo postigli visoku vrijednost i kroz manji volumen prometa i manje serije proizvoda postigli bolju cijenu i da se to više cijeni, dodao je.

Svjesni važnosti segmenta privatnih iznajmljivača te kako se marketinškim udruživanjem, povećanjem kvalitete smještaja u postojećim kapacitetima i podizanjem razine usluga mogu stvoriti preduvjeti za jačanje i produženje glavne sezone, Turistička zajednica Zadarske
županije u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama pokrenula je edukacijske radionice za iznajmljivače obiteljskog smještaja, a za otoke Ugljan i Pašman održana je u POU Dom na žalu u Preku.

Tridesetak sudionika na dvosatnoj je radionici moglo čuti sve o najnovijim trendovima u obiteljskom smještaju, od zakonskih obaveza, troškova, digitalnoj ekonomiji i novoj vrsti gostiju, marketingu te poboljšanju kvalitete usluge s naglaskom na program “Welcome”, koji je TZ Zadarske županije pokrenula 2015. godine.

A riječ je o alatu, kako navodi Pinezić, koji smo “prepisali” od pametnijih od nas, iz zemalja alpskoga podneblja, gdje se upravo čuvaju izvornost i autohtonost, a u prvom su planu ljudi, domaćini s imenom i prezimenom, svojim izgledom, običajima i tradicijom.

-To se potom nadograđuje smještajnim kapacitetom, atrakcijama i drugim. Moramo pokrenuti priču tako da sve počiva na lokalnoj zajednici i lokalnim ljudima. I tko god dođe, on se uklapa u to jer zbog toga i dolazi, bio on usputni turist, povremeni ili stalni. Svi dolaze na otok zbog toga, privuklo ih je nešto što je autohtono. To moramo shvatiti i prihvatiti, cijeniti, i na tome graditi svoju budućnost, smatra Nedo Pinezić, stručnjak iz područja održivog turizma, utemeljitelj Hrvatske udruge za obiteljski smještaj, konzultant, osnivač Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori i desetljećima uspješan iznajmljivač obiteljskog smještaja na otoku Krku.

Ističe da bi iznajmljivači svoje goste trebali pozvati u berbu smokava, maslina, povesti ih u ribe, pokazati što je vrša ili mreža…

-Svi su danas osjetljivi na zdravu hranu i to se iznimno cijeni. To mora biti sastavni dio ponude – švedski stol u vrtu s domaćom proizvodima! Program “Welcome” pomaže ljudima da budu takvi, a upravo zahvaljujući jednom takvom programu koji smo radili u TZ Kvarnera –  “Feel & Taste”, nedavno smo dobili priznanje kao drugi najbolji projekt na svijetu od udruge profesionalaca u turizmu Skål International. Možda je ovo zadnji trenutak da se ne profaniramo na otocima kao što je dio obale, nažalost, doživio već jedan nepovratni put, zaključio je Pinezić.

Za direktora TZO Preko Ivana Koštu predavanje Nede Pinezića nije bilo samo zanimljivo nego inspirativno i, nada se, korisno.

-S obzirom na to da se radilo o najzanimljivijem predavaču ovakve tematike, dva sata protekla su u trenu. Savjetujem svima koje zanima turizam da prate njegove članke na turističkim portalima i na njegovom osobnom blogu  te da se jave nama u TZO Preko kako bismo im poslali digitalnu verziju ovog predavanja/prezentacije koja sadrži mnogo aktualnih podataka korisnih iznajmljivačima u domaćinstvu, ali i promišljanje turizma iz jedne drukčije, nadasve humanije perspektive gdje je u fokusu čovjek, tj. gost i njegov domaćin koji je najveći ambasador svojega mjesta, svoje zemlje, kulture i turizma svojega kraja, poručuje Košta i dodaje da je predstavljena i mogućnost prijave novih domaćinstava u program „Welcome“ te kreditiranje s kamatom od 0%. Za više informacija zainteresirani mogu kontaktirati TZO Preko.