Napomena: Klinite na sliku za uvećani prikaz.

Masline, maslinovo ulje i aktivni odmor – najveći turistički potencijal

Predstavljanje Općine Preko, TZO Preko i TZ mjesta Ugljan na netom završenom  4. Festivalu maslina u Zagrebu bilo je najuspješnije dosad, jednoglasni je zaključak i organizatora i nas kao sudionika, komentirao je po povratku iz Zagreba direktor TZO Preko Ivan Košta.

Uvažavajući manifestaciju koja iz godine u godinu raste i po kvaliteti organizacije i po brojnosti sudionika, Košta smatra da je dvodnevna promocija turističkih i gastro-doživljaja Ugljana na najvećem tržištu u Hrvatskoj bila pun pogodak.

– Naš promotivni štand bio jako dobro posjećen oba dana, a u subotu, u vrijeme „špice“, kad smo imali glazbenu potporu Klape Basket, svi su željeli kušati ulja naših nagrađenih maslinara i uzeti promotivne materijale. Danas je prisutan velik izbor iznimno kvalitetnih maslinovih ulja kojima proizvođači i lokalne zajednice zajedno grade brend svojih turističkih destinacija i u tome sve više napreduju. Ulje se promovira kroz autohtonu gastronomiju i ugostiteljsku scenu kao gastro-doživljaj, a upravo manifestacije poput Festivala maslina jačaju brendiranje turističkih destinacija, ističe Košta.

Uz četiri lokalna proizvođača s oznakom Hrvatski otočni proizvod (OPG Otavijević, Mate Rančić, Vilma Jozić i Željko Jerolimov) i maslinare Vojka Škopića i Nikšu Ivanca, TZO Preko i TZM Ugljan predstavile su Ugljan kao otok maslina i aktivnog odmora koji svojom infrastrukturom za aktivni odmor približava maslinike i maslinovo ulje svojim gostima.

– Najavili smo dvije trail utrke u svibnju i rujnu – Trail otoka maslina i Gospodar otoka i Dane maslinovog ulja u Ugljanu u travnju te predstavili zajednički turistički proizvod  koji objedinjuje masline, maslinovo ulje i aktivni odmor, dodao je Košta uz napomenu da je upravo to smjer kojim se otok Ugljan želi turistički pozicionirati na sve zahtjevnijem tržištu.

Na trodnevnoj manifestaciji koja se održala na Zagrebačkom velesajmu, uz dodjelu nagrada maslinarima, predstavljena su 42 izlagača iz gotovo cijele Hrvatske, od vinara, voćara, maslinara, sirara, proizvođača strojeva i pomagala u poljoprivredi, a štandove je, prema procjeni organizatora, obišlo više od 10.000 ljudi.

Planovi i želje organizatora, Zagrebačkog maslinarskog instituta, ponajviše se odnose na okupljanje što više izlagača i sudionika iz cijele Hrvatske te educiranje posjetitelja o svim blagodatima korištenja maslinova ulja u svakodnevnoj prehrani.

U sklopu festivala održane su brojne promocije, radionice i predavanja, a o temi brendiranja ekstra djevičanskih ulja na osnovi eko-proizvodnje, jedinstvenosti, ljekovitosti i tradicije duge dva milenija govorio je Mladen Lucin iz Preka.

Uz Općinu Preko, ove godine Ugljan je predstavljala i Općina Kali s vrlo velikom ponudom ribljih specijaliteta.