I Preko diglo glas protiv novog promotivnog spota TZ Zadarske županije

I Preko diglo glas protiv novog promotivnog spota TZ Zadarske županije

Nakon nezadovoljstva TZ Grada Benkovca na novi spot i brendiranje TZ Zadarske županije, prosvjednim priopćenjem, koje prenosimo u cijelosti, javnosti su se obratili Općina Preko, TZO Preko i TZM Ugljan:

Objavom novog spota TZ Zadarske županije primorani smo reagirati i upitati se spadamo li i mi u Zadarsku županiju i je li ono što spot prikazuje uistinu sve što Zadarska županija ima za ponuditi.

Gledajući spot, nameće se mnoštvo pitanja, a spomenut ćemo samo neka.

Pitamo se je li riječ o namjernom isključivanju nekih dijelova županije ili o neznanju.

Kako je moguće u spotu ne spomenuti dva milenija maslinarstva na ovim prostorima i najstarije ostatke uljare na Mediteranu te njenu repliku u prirodnoj veličini u Mulinama?

Kako je moguće ne prikazati Tvrđavu. sv Mihovila iznad Preka, s koje puca pogled na Zadar, na zadarsko zaleđe i na otoke Zadarskog arhipelaga, a najbliži je otočni vrh gradu Zadru?

Kako je moguće ne spomenuti Kali kao najribarskije mjesto na Jadranu i kaljske ribare koji su se dokazali na svjetskim morima? Zar ribarski proizvodi koji se proizvode u Kalima nisu vrhunski specijaliteti koje turisti obožavaju?

Zar je mnoštvo proizvoda OPG-ova s Pašmana dobilo oznaku HOP bez razloga i zar to također ne spada u gastro ponudu županije?

Zar scene aktivnog turizma nisu mogle biti snimljene diljem županije? Zar penjanje nije moguće, primjerice, i na penjalištu Željina kod Preka? Zar trčanje i biciklizam nisu mogući i na stazama Avanture otok koje se protežu cijelim otokom Ugljanom?

Zar međunarodno poznata treking utrka Škraping ne spada u aktivni turizam? Zar Olive Island Marina u Sutomišćici, koja je okrunjena priznanjima za najbolju malu marinu na Jadranu nekoliko godina zaredom, nije zaslužila jednu sekundu u spotu?

Zašto se neki kadrovi, scene i lokacije u spotu ponavljaju više puta, a neke nijednom?

Smatramo da je minutaža u spotu mogla biti raspoređena tako da obuhvati svaki kutak županije i da prikaže sve ono što imamo za ponuditi, a ne segmentirano i selektivno, da ne kažemo pogodovano.

S obzirom na to da spot traje 168 sekundi, a da u Zadarskoj županiji postoji šest gradova i 28 općina, svatko je mogao naći svoje mjesto pod suncem, tj. u objektivu kamere koja je snimala spot. A budući da je objektiv te kamere očito jako skup, zašto nema opciju širokokutnog snimanja? Očito je da nema kad ne može snimiti cijelu županiju.

Da, namjerno smo cinični, jer je izrada materijala novog brendiranja Zadarske županije plaćena gotovo milijun kuna, a budući da su izvor prihoda TZ županije najvećim dijelom boravišna pristojba i turistička članarina koja se uplaćuje na temelju turističkog prometa u svim gradovima i općinama županije, tj. 10-20 posto tih prihoda ide županijskoj turističkoj zajednici, nameće se zaključak da smo svi mi platili taj spot. A ako smo ga platili, zašto nas u njemu nema?

Povrh toga, prema tumačenju nekih stručnjaka s prezentacije, novi promotivni materijal TZ Zadarske županije je takav da više nema potrebe da promociju rade pojedinačne lokane turističke zajednice jer je to napravljeno novim brendiranjem Zadarske regije!? Kako nema potrebe da se sami promoviramo kad nas u novom spotu TZ Zadarske županije nema?

Ako za Ryanair svoj udio mogu plaćati svaki grad i općina te svaka TZ grada, općine i mjesta, zašto svatko od njih nije zastupljen u županijskom promotivnom spotu?

Već godinama smatramo da je otok Ugljan zapostavljen od strane TZ Zadarske županije, a ovaj spot samo je još jedna potvrda toga.

Pitamo se do kad ćemo trpjeti taj ignorantski odnos TZ Zadarske županije prema nama?

Primijetili smo da ima još istomišljenika koji se osjećaju zakinuto kao i mi, ali neki će to javno priznati, a neki neće.
Znamo da naša reakcija nema utjecaja na sam spot jer je on već izrađen i pušten u opticaj. A i spot je ionako samo dio cjelokupne šire slike.

Međutim, isto tako znamo da ako šutimo, ništa se neće promijeniti. Ako se mi sami ne borimo za svoje mjesto pod suncem, neće to nitko odraditi umjesto nas.

Nadamo se da će ovo barem donekle imati utjecaja na budući odnos TZ Zadarske županije prema nama i da će se prilikom nekih budućih donošenja odluka netko sjetiti ovih riječi te uvidjeti da je vrijeme da se to promijeni.