Zanimljivosti otoka gostima otkriva nova promidžbena brošura “Doživi Ugljan”
Turizam kakav smo desetljećima pamtili (i njegovali) odavno više “ne stanuje ovdje”, promijenili su se gosti, smjena generacija, društvene mreže i niskobudžetni avioprijevoznici učinili su svoje, a u borbu s tim promjenama uhvatili su se i promotori jer destinacije imaju i moraju ponuditi više od “sunca i mora”.
U prilog tome govore brojke, kako na nacionalnoj, tako i na lokalnoj razini. Podsjetimo da je samo ove godine Turistička zajednica Općine Preko u predsezoni zabilježila čak 43% više dolazaka i 48% više noćenja nego u 2023.
Jedan od bitnijih promidžbenih koraka, osim predstavljanja na sajmovima i izravnog, oči u oči, komuniciranja s potencijalnim gostima, jest i promotivni tiskani materijal koji će na zanimljiv i originalan način predstaviti destinaciju.
Vodeći se svim tim smjernicama, Turistička zajednica Općine Preko tiskala je novu promidžbenu brošuru “Doživi Ugljan”, a predstavljena je u ponedjeljak u vijećnici Općine Preko nakon redovne 3. Sjednice Skupštine TZO Preko.
-Na novoj brošuri, koja ima 58 stranica, radili smo godinu i pol dana, i ono što svakako treba istaknuti jest da ona nije zamišljena kao klasična image brošura nego kao materijal koji će na nenametljiv i zanimljiv način ispričati zanimljivosti o otoku Ugljanu te usmjeriti goste na neke od doživljaja, kazao je u uvodu direktor TZO Preko Ivan Košta.
Uz TZO Preko, u projekt su bile uključene turističke zajednice općina Kali i Kukljica pa brošura predstavlja zajednički promidžbeni materijal.
-Željeli smo da posjetitelji brošuru odnesu sa sobom u hladovinu neke od naših brojnih plaža i sa zanimanjem je pročitaju. Nakon toga da je sačuvaju kao suvenir na svojoj polici ili daruju nekom tko će je željeti pročitati. Nikad nismo potpuno zadovoljni s napravljenim i uvijek mislimo da se može i bolje, ali vjerujem da smo uspjeli kreirati brošuru kakvu smo zamislili, dodao je Košta.
Napomenuo je da je upravo oko naslovne stranice bilo mnogo polemika i izmjena jer kako dočarati doživljaj na „prvi pogled“ i odabrati baš fotografiju koja govori više od tisuću riječi?
-Bilo je puno opcija dok nas na kraju nije osvojila baš ova fotografija barkajola između Preka i otočića Galevca, istaknuo je direktor Košta.
Dizajn i prijelom brošure radila zadarska tvrtka Project by IT, korištene su fotografije različitih fotografa s kojima turističke zajednice surađuju: Borisa Kačana, Andrine Luić, Danijela Kolege, Joshue Čirjaka, Silvija Košte, Davora Klarina, Ante i Mihaele Cetinić…i drugih.
-Tekstovi su autorski, djelatnika iz ureda TZO Preko. Na projektu su najintenzivnije radile kolegice Julija Kačan i Mija Hrabrov, koja potpisuje i lekturu. Tekstovi su naslonjeni na različite prijašnje stručne tekstove koji su nastali u mnogim projektima, od arheologa Martine Dubolnić Glavan, Pia Dominesa, Damira Martinova, povjesničarke umjetnosti Sofije Sorić i drugih. Neke od fotografija su tražene čak od Arhiva „Luce“ iz Rima te Arhiva HAZU iz Zagreba. Dodatni umjetnički element daju crteži Marina Franića iz Lukorana s motivima otoka Ugljana vezani za pojedine teme, naveo je na predstavljanju Košta.
Brošura je prevedena na talijanski, njemački i engleski jezik, a za to su bili zaduženi stručni prevoditelji, profesionalci s kojima TZO Preko otprije surađuje na mnogim projektima – Katarina Fijala, Lorena Mareglia, Marko Mravunac.
-U planu su prijevodi i na druge strane jezike, a planiramo i jednu zajedničku doživljajnu brošuru Ugljan – Pašman kao zajednički materijal svih TZ-a s dva otoka. Također, veselimo se zajedničkoj brošuri „Zadarskog arhipelaga“ koja bi trebala izaći u 2026., a bila bi realizirana u sklopu projektno udruženih TZ-a zadarskog arhipelaga, najavio je direktor TZO Preko Ivan Košta.