Završen projekt stoljeća za Dugi otok – novi lukobran i dogradnja luke Sali

Završen projekt stoljeća za Dugi otok – novi lukobran i dogradnja luke Sali

Nakon dvije godine završena je dogradnja luke Sali koja će s novim lukobranom, u dužini od 116 metara te 149,44 metara novosagrađene privezne obale, pridonijeti sigurnosti pomorskog prometa i osigurati uslugu prijevoza tijekom cijele godine te bolju povezanost Dugog otoka s kopnom, izvijestili su iz Županijske lučke uprave Zadar.

Rezultat je to velikog projekta Županijske lučke uprave Zadar čija ukupna vrijednost iznosi 12,018.642,20 eura, od čega se 85 posto sufinancira iz Kohezijskog fonda Europske unije u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.”, dok 15 posto  sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Svaki projekt ima svoju priču, a kako je podsjetio Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar, ova je krenula još prije 15-ak godina kada je Općinsko vijeće donijelo Urbanistički plan uređenja dijela luke Sali. Zbog nedostatka sredstava, projekt je dugo stajao u arhivi, dok ga 2017. godine bivši načelnik dr. Ivo Basioli nije prezentirao Škiboli prilikom slučajnog susreta u luci.

– Imali smo veliku podršku lokalne samouprave, koja je na čelu s načelnikom Zoranom Morovićem u rekordnom roku od tri mjeseca izmijenila UPU, čime su stvoreni uvjeti za uspješnu provedbu projekta, odnosno hvatanje zadnjeg vlaka za povlačenje sredstava iz EU fondova. Kad smo započeli, mnogi nisu vjerovali da ćemo uspjeti jer je bio zahtjevan projekt. Radovi su se odvijali u protekle dvije turističke sezone, tijekom kojih smo uspjeli pomiriti interese turizma i lokalnog stanovništva uspostavom koridora sigurne plovidbe. Sigurnost je cijelo vrijeme bila na visokoj razini, čemu je svojim znanjem i iskustvom doprinio kapetan ispostave Lučke kapetanije Zadar Ivo Švorinić. Uz takvu podršku, uspješno smo stigli do kraja radova i na korak do izdavanja uporabne dozvole, rekao je Škibola i zahvalio Vladi, ministarstvima i osnivaču, Zadarskoj županiji, te svom timu kao i Saljanima na podršci, razumijevanju i strpljenju koje su pokazali za izvođenja radova.

Samo privezna obala sagrađena je na 72 pilota, dok temelj lukobrana čine 26 pilota i 24 stupa. Kako bi približila kompleksnost radova, pomoćnica ravnatelja Županijske lučke uprave Zadar Branka Batur usporedila je zahvat s gradnjom nebodera, ali ispod mora, i to s temeljima na dubini od 30 metara.

– Prilikom gradnje privezne obale i lukobrana ugrađeno je 915.000 kilograma armature, 6000 kubika betona, kao da se gradi 50-katni neboder tlocrtne površine stotinu kvadrata. Zahvaljujem tvrtki Obali i projektantu Josipu Zekanu te izvođačima radova, zajednici ponuditelja Adriaing i Kali gradnja, jer dosad ovakvo što nikad nije napravljeno. Zaista smo ponosni na ovaj projekt, rekla je Batur na završnoj konferenciji projekta koja je održana u srijedu, 27. prosinca, u prostorijama Općine Sali.

Prema riječima načelnika Općine Sali Zorana Morovića, ova investicija od životnog je značaja za otočane.

– Lukobran jamči sigurnost saljskom portu, a samim time i povezanost naše općine s cijelim svijetom. Iz godine u godinu sve je veći broj nautičara kojima smo omiljena destinacija. U turističkoj sezoni broj stanovnika poveća se s dvije na 15 tisuća. Život stanovnika Sali oduvijek je bio vezan uz more, ali bez sigurne luke život je nemoguć, istaknuo je Morović.

Župan Zadarske županije Božidar Longin naglasio je da je riječ o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata na zadarskim otocima.

– Sali su morska vrata ne samo Kornata i Telašćice, nego i cijele zadarske regije. Gradnjom nove operativne obale i lukobrana te uređenjem zaobalne površine iza novosagrađene obale, povećana je dimenzija luke, stvoreni su uvjeti za sigurnije prometovanje i pristajanje brodova. Sve to napravili smo prvenstveno radi podizanja kvalitete života lokalnoga stanovništva, ali i brojnih gostiju koji već godinama otkrivaju čari Dugoga otoka, poručio je Longin ističući kako je od 2017. do danas kroz ŽLU, samo u lučku infrastrukturu, uloženo više od 30 milijuna eura.

Na nacionalnoj razini ta se brojka penje na više od 300 milijuna eura.

– Dogradnja luke Sali drugi je najskuplji među ukupno 28 projekata unaprjeđenja lučke infrastrukture u Hrvatskoj financiranih iz sredstava Europske unije. Ovo je još jedan poklon kojim obilježavamo 10 godina članstva u Europskoj uniji. Čestitke na grandioznom projektu koji će Sali pogurati na još višu razinu razvoja, naveo je Josip Bilaver, državni tajnik za more i EU fondove u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

Ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Šime Erlić dodao je da je riječ o projektu stoljeća za Dugi otok.

– Uz to, ovaj je projekt pokazatelj nastojanja Vlade i ulaganja u otoke i bolju povezanost te najbolji primjer onoga što nam mogu donijeti EU fondovi kada su usmjereni na pametan način. U Zadarskoj županiji imamo tri velebna zdanja ulaganja u lučku infrastrukturu, luku Tkon, zadarsku rivu i Sali. Sve su to kapitalni projekti kojima su učinjeni velik iskoraci u kontekstu bolje povezanosti otoka i sigurnijeg prometovanja, istaknuo je Erlić.

Sadržaj objave isključiva je odgovornost Županijske lučke uprave Zadar.