Ugljan i Pašman na Mediteranskoj biciklističkoj ruti EuroVelo
Hrvatska turistička zajednica izradila je novu internetsku stranicu posvećenu hrvatskom dijelu nove Mediteranske biciklističke rute EuroVelo 8, u sklopu EU projekta MEDCYCLETOUR, u kojem aktivno sudjeluje kao jedan od osam projektnih partnera, priopćili su iz Ministarstva turizma.
Ova interaktivna stranica na hrvatskom i engleskom jeziku pomoći će u planiranju cikloturističkog odmora i boljem snalaženju u sedam hrvatskih turističkih regija kroz koje prolazi EuroVelo 8 biciklistička ruta u Hrvatskoj.
Naši otoci Ugljan i Pašman nalaze se na EV8 dionici jug Zadar – Pakoštane, dugoj 43 kilometra.
Između ostaloga, u opisu dionice navodi se sljedeće:
Ruta iz središta Zadra vodi do putničke luke Gaženice. Ta dionica prolazi Ugljanom i Pašmanom, otocima zadarskog arhipelaga, mediteranskog otočnog ugođaja. Frekventnom trajektom linijom za 25 minuta prelazi se Zadarski kanal i uplovljava u luku Preko na otoku Ugljanu. Mjesto obilježuju tipična dalmatinska arhitektura i mnogobrojne ladanjske kuće patricijskih obitelji, a na brdu nalaze se ostaci Tvrđave sv. Mihovila iz 13. stoljeća. Vozi se idiličnom lokalnom cestom uz more do malog, slikovitog mjesta Kali poznatog po dugoj tradiciji ribarstva. Ruta se potom spaja s glavnom otočnom cestom D110 koja vodi do mosta Ždrelac (210 m), premošćuje Malo Ždrilo i povezuje otoke Ugljan i Pašman. Prelaskom mosta ulazi se u Ždrelac, ubrzo potom i u Banj na D110. U Dobropoljani skreće se ulijevo s D110 i vozi lokalnom cestom do Neviđana i Mrljana kroz polja i livade, uza suhozide, povremeno vrlo blizu mora, uz lijepe pješčane plaže. Slijedi mjesto Barotul, odakle se lokalnom cestom dolazi u mjesto Pašman čiju obalnu panoramu resi niska nenastanjenih otočića u Pašmanskome kanalu. Glavnom otočnom cestom D110 kroz mjesto Kraj i potom lokalnom cestom kroz Ugriniće, dolazi se do Tkona. Trajektnom linijom za 20 minuta ponovno se stiže na kopno u Biograd na Moru.
Nova stranica poziva na istraživanje i otkrivanje prirodnih ljepota, kulturnih znamenitosti i bogate turističke ponude destinacija na obali, otocima i zaleđu, nudeći informacije o dvadeset glavnih i osam alternativnih hrvatskih dionica Mediteranske rute. Hrvatska dionica rute obuhvaća cijelu obalu od Istre do Dubrovnika, dugačku 1116 kilometara, dok ukupna dužina cijele Mediteranske rute, od Cadiza do Cipra, iznosi oko 7500 km te prolazi kroz najatraktivnije predjele jedanaest zemalja Mediteranske regije, odnosno kroz Španjolsku, Francusku, Monako, Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Albaniju, Grčku i Cipar.
-Razvoj cikloturizma, uz ostale proizvode poput gastro ili zdravstvenog turizma, ima veliku važnost za razvoj cjelogodišnjeg turizma, odnosno jačanje turističke atraktivnosti kroz stvaranje dodatnih sadržaja te pozicioniranje Hrvatske kao destinacije raznolike i bogate turističke ponude. Cikloturisti putuju s malo prtljage i troše u prosjeku više. Svakako je glavni uvjet za razvoj cikloturizma kvalitetna infrastruktura, povezivanje svih sudionika u turizmu, od kulturnih institucija do obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Veseli me pojačan interes za cikloturizam zbog njegove ekološke komponente, ali i zato što ovakvim turističkim proizvodima možemo produljiti i oplemeniti turističku sezonu, što je i jedan od ciljeva razvoja turizma, izjavila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
Podsjetimo, Hrvatska je integrirana u EuroVelo mrežu biciklističkih ruta, koje povezuju cijeli europski kontinent putem 17 biciklističkih ruta u dužini od 90 tisuća kilometara, kroz 42 europske države.
Označenim rutama diljem Europe mogu se koristiti turisti na izletima, oni koji su na višednevnim i višemjesečnim putovanjima te lokalno stanovništvo koje kraćim dionicama EuroVelo rute prolazi u svakodnevnom kretanju biciklom ili u njima uživa na biciklističkim izletima.