Strani brodari u Hrvatskoj tek od sljedeće godine

Strani brodari u Hrvatskoj tek od sljedeće godine

PREKO – Hrvatska kasni godinu dana s pripremom natječaja za koncesioniranje trajektnih, brzobrodskih i brodskih linija na Jadranu te tako nije u mogućnosti poštovati Ugovor o pristupanju RH Europskoj uniji i odredbu po kojoj je od 1. siječnja 2017. trebala biti primijenjena liberalizacija pomorskog tržišta, donosi Glas Istre

Već sada je sasvim izvjesno kako će najranije 1. siječnja 2018. godine biti provedeni i konzumirani međunarodni natječaji za održavanje linija na Jadranu. Upravo zbog tog kašnjenja u tijeku je potpisivanje aneksa ugovora s postojećim koncesionarima na svim linijama, što znači da se odgađa provedba međunarodnih natječaja na koje se Hrvatska obvezala Europskoj uniji.

Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture navode kako će raspisivanje natječaja biti obavljeno sukcesivno tijekom ove godine.
 
– Očekujemo da natječaji za sve linije budu raspisani do početka turističke sezone. Do kraja 2016. potpisani su aneksi ugovora za održavanje linija sa svim postojećim koncesionarima s rokom važenja do izbora novog koncesionara, a ne kasnije od kraja 2017. godine – navode u Ministarstvu pomorstva, uz napomenu kako je o svemu obaviještena i Europska komisija. Iako se to decidirano u odgovoru Ministarstva pomorstva ne pojašnjava, sasvim je izvjesno kako liberalizacije pomorskog tržišta neće biti prije početka 2018. godine.

Natječaji su tek u pripremi, prvi bi mogli biti objavljeni tijekom veljače iduće godine, a posljednji do kraja svibnja. Objava natječaja traje tri mjeseca, nakon čega se otvaraju pristigle ponude i teče rok za donošenje odluke od dodatnih 45 dana. Slijedi obavijest svim natjecateljima, 15 dana roka za žalbe i dodatnih 30 dana za rješavanje žalbi. Tako proizlazi da će od objave natječaja do potpisivanja ugovora proteći najmanje šest mjeseci.
 
Razloge kašnjenja Hrvatska treba objasniti EK, a oni se svode na opravdanje da je Hrvatska imala prijevremene parlamentarne izbore, te da je u jednom dijelu godine na vlasti bila tehnička Vlada. Zbog toga će se tek krajem 2017. godine moći odgovoriti na pitanje hoće li na Jadranu biti i stranih brodara na pojedinim linijama.