Zašto se nitko nije javio na natječaj za brodsku liniju Zadar – Preko
PREKO – Stanovnici Ošljaka za putovanje do kopna i dalje će ovisiti o Jadrolinijinim trajektima jer se na natječaj za održavanje brodske linije 409 Zadar – Preko nije javio nitko, pa ni državni brodar Jadrolinija. Zašto je to tako, pokušao je otkriti Zadarski list…Predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac prilikom službenog otvaranja trajektnog prometa prošli tjedan u luci Gaženica pojasnio je da im ne odgovaraju uvjeti natječaja, a čini se kako je to razlog zbog kojeg je od kandidature odustala tvrtka G&V line, a i ostali brodari.
– Hoće li se raspisivati novi natječaj i hoće li se mijenjati njegovi uvjeti, znat ćemo do kraja travnja. Do tada ćemo prikupiti podatke koliko je uopće putnika zainteresirano za linije prema Poluotoku, a koliko prema Gaženici, što nažalost još uvijek nemamo. Natječaj je raspisan prema procjenama temeljenim na ranijim podacima o prometu na toj liniji, iz čega je proizlazilo da bi za održavanje linije 409 bile dovoljne dvije posade i jedan brod, pojasnio je kapetan Ivan Franičević, ravnatelj Agencije za obalni linijski pomorski promet, dodajući kako se kasnije, zbog zahtjeva za većim brojem linija Zadar-Preko, ispostavilo da je ipak potrebno osigurati 3,5 posade i još jedan brod za održavanje ove linije.
– Natječaj je napravljen diletantski. On ne odgovara ni otočanima, ni brodarima. Imamo situaciju da se trajektni promet subvencionira, a putnički ne. To je suludo jer je prijevoz vozila isplativ, dok kod putničkog imate otočne karte, razne pokaze, povlašteni prijevoz i slično, a onda se to ne subvencionira. Naravno da se pod tim uvjetima neće nitko javiti, kaže Lenko Garbin koji je za ovu prije nego je vidio uvjete natječaja pripremio svoj brod Sea Star s kapacitetom za prijevoz do 500 putnika i uvjetima prilagođenim da se na brod bez problema mogu ukrcati, primjerice, i invalidi. To je ujedno i jedna od glavnih zamjerki Jadrolinijinom brodu Dora.
– Iako brod Dora može postići brzinu, on je neuvjetan za iole ozbiljniji vjetar. Isto tako, na brod se ne mogu ukrcati invalidi u kolicima, starije osobe koje se kreću uz pomoć pomagala, majke s dječjim kolicima, kućni ljubimci, biciklisti… Osim toga, naši mještani su nam se žalili na loše uvjete pri ukrcaju i iskrcaju zbog kojeg on ponekad traje i više od 15 minuta, pojasnio je načelnik Općine Preko Ante Jerolimov, dodajući kako su svih pet otočnih načelnika resornom ministarstvu jučer uputili zahtjev za hitno rješenje problema.
Na nivou države godišnje se na subvenciju pomorskog prometa troši oko 320 milijuna kuna. Kako se onda nije mogao naći novac za ovu liniju, otočkim načelnicima, a ni Lenku Gabrinu nije jasno.
tekst: Zadarski list
originalni tekst možete pronaći na linku: http://www.zadarskilist.hr/clanci/03042015/liniju-zadar—preko-ama-bas-nitko-ne-zeli